Pagina's

dinsdag 20 mei 2014

Tassenweelde

Allez hup, hier is deel 2 van de communienaaisels.  We beginnen met een groepsfoto.


Minitasjes voor kleine meisjes !  Ideaal om een boekje of wat kleine spulletjes in te stoppen.

2 tasjes in vogelthema !  Het patroontje vond ik hier, maar werd nog een ietsepietsie vergroot.

 De bovenrand van de tas zit in 1 van de vogeltjes.  Puur toeval !

Het perentasje is een Menina uit het 'Zo geknipt'-boek. Je kan de uitleg ook hier vinden. Ik tekende het iets groter dan het oorspronkelijke model.

Bij elk van de tasjes werd binnenin een zakje voorzien.

De uilentas is eveneens een Menina-model, maar dan sterk vergroot.  De tassenbanden werden niet bovenop gestikt, maar in de naad verwerkt.

Zo kon ik vooraan nog een extra zakje voorzien.

Voor 2 andere hippe meiden probeerde ik een tof modelletje uit dat ik onlangs op pinterest had gevonden.



Tenslotte was er nog deze aardige ritshond voor een lieve jongenscommunicant.


Proficiat aan alle feestbeesten !

24 opmerkingen:

  1. Ja, mannekes, hoeveel jeugdige hartjes heb jij content gesteld! Stuk voor stuk heel toffe stofjes! Wat die hippe meiden tas betreft, al een geluk dat ik eerst de jouwe zag, veel mooier dan de versies die bij het patroontje staan. Een goede stofkeuze blijkt belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben zo fan van u tasjes he, ik ga u nog nadoen denk ik ;)

    groetjes sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een productie! De uilen tas en dat laatste model, daar ben ik echt wel fan van.
    Van dat laatste model ga ik zelf eens een patroon tekenen denk ik!

    Heel tof allemaal!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, leuke tasjes, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai dat is al een hele collectie!
    Zo tof dat die bovenste stof terugkomt in dat vogeltje :-)
    Ze zijn stuk voor stuk prachtig.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schoon collectie seg !! ik ben fan van de nummer vier in de groepsfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jij bent ongelooflijk, die prachtige collectie wel eentje heeft mijn dochter zo veel plezier gedaan.
    Jij bent voor mij een waar tassentalent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt er echt je werk van gemaakt! Mooi hoor allemaal! En mijn zoon is een hele fiere eigenaar van de ritshond ;-). Dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, wat een mooie reeks tasjes!
    Het uilentasje geniet mijn voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die productie, niet te doen... En wat voor een pareltjes zitten daar tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elk stuk is echt perfect! wat zullen ze blij geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super An! Ik keek stiekem al uit naar het open maken van je pakje! En wat is Anjelien blij met haar tas! Super lief van je !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zullen de kinderen daar blij mee zijn! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ongelooflijk groot werk, ongelooflijk mooie tassen in ongelooflijk mooie stofkes!
    Ongelooflijk knap! Whow!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WAuwwwww! Zo mooi allemaal!
    Wat een tassenpracht! Stuk voor stuk prachtige tassen!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dol op de grote-meiden-tassen , die zou ik ook direct willen
    goed gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. en proficiat voor jou! Fijne groepsfoto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap gedaan! De kindjes zullen blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nice bags and fun zippered pillow. Thank you for leaving nice comment over at my blog. Enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen