Pagina's

donderdag 22 mei 2014

Allemaal beestjes

Deze morgen (op weg naar school) zijn de schapen al wakker wanneer het zonnetje voorzichtig door het wolkendek priemt.  Enkele lammetjes houden zich nog schuil onder de trampoline.


Andere dartelen en zottebollen al vrolijk óp de trampoline !  Hun dag kan niet meer stuk !  De mijne ook niet !  Toch maar voorzichtig zijn !

Wat verder staat hangbuikzwijn nog wat roerloos en slaapdronken.

Deze twee zien er nog exotischer uit.  Maar niet nieuwsgierig genoeg naar mijn zin.  Ze blijven de boel van op afstand observeren en vertikken het om dichter te komen.

Eentje is al naar de kapper geweest.

Veulen groet 's morgens de dingen (en de voorbijgangers) !

Langs het water is blauwe reiger weer op post.  Wanneer hij opvliegt, ben ik net te laat en verdwijnt hij achter de struiken.  Volgende keer meer geluk !

De ezels staan nog ver in de wei, maar wanneer ik 's middags terugkeer is er al wat meer leven in de brouwerij.  Ze staan hier nog niet zo lang.  Ik moet wat aandringen en geduld hebben en dan komen ze voorzichtig dichterbij.  Om dan uitgebreid te genieten van mijn knuffels.  Ik waan me de ezelfluisteraar en begin me nu al aan hen te hechten.  Ze blijken aanhankelijker dan eerst gedacht.  Tof !  Zullen ze me de volgende keer nog herkennen ?



De klaprozen bezorgen me een ultiem zomergevoel !  De spoorwegberm staat vol met deze fragiele bloemen.


Ha, nog meer beestjes !

Nog veel meer moois fleurt mijn dag op.



Een beetje in camouflagestijl !

Dit kwartet ging net een partijtje kaartspelen …
Ik voel me eigenlijk wel een beetje bekeken.


Intussen ligt hangbuikzwijn uitgeteld in de zon.  5 meter verder dan deze morgen.  Dat was een hele klus !
Is de dag nog niet voorbij ? vraagt hij zich af !

Deze ukkepuk moet helemaal alleen het erf bewaken !  Pfff ! Wat een karwei !

Hihi, ik heb genoten !  Laat het verbeterwerk maar komen !



10 opmerkingen:

  1. amai, zo tof!! een echte beestenbende ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOh, moest ik die weg met de dochter wandelen, dan zouden we pas 14 dagen later aankomen op school.....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n leuke foto's. :) Ik kan ook zo genieten van de natuur, nuja, wie niet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu dacht ik dat ik langs nen dierentuin naar school fietste maar dat is niks tegen die van jou... Ezels en hangbuikzwijnen zijn er hier niet bij... en ook geen lama's... soms wel een ooievaar ( van Planckendael).
    Schoon foto's heb je gemaakt! Heel schoon! Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, ik heb net een leuke wandeling gemaakt, zo voelt het althans!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke beestenboel! Ik veronderstel dat dit niet allemaal jullie eigen dieren zijn, of wel?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) héérlijk blogje weer, vooral het kwartet :-) En wat een goede lens heb jij op je fototoestel ... ik ben nog volop aan het sparen ... en het dromen ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende foto's. Vooral de rechterfoto van de reiger. (ik had hem toch graag al vliegend gezien, :) )

    Die schapen op die trampoline, zeg!

    Net zoals Trui hierboven, heel erg jaloers op je lens. Wat doe die niet allemaal, zeg. Mijn dochter heeft er pas ook zo eentje voor haar verjaardag gekregen, maar ik mag ze niet gebruiken. Zou ik dat stiekem durven (ze is toch even niet thuis)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne route om te doen naar je werk!!! Zou zo bij jou in de buurt komen wonen voor dat prachtige uitzicht :). Hier alleen maar huizen en nog eens huizen op de weg naar het werk....
    Dat hangbuikzwijntje ziet er me een echte kerel uit :D Geweldig beestje toch hé. En de ezel is wel heel blij om jou te zien. Een echte deugnietensnoet :D. Weer een fijn berichtje van je om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Via Brigitte ben ik op je blog beland - super leuk ! - en dit berichtje is er eentje naar mijn hart :-)))
    Ps - normaal gezien gaan die ezeltjes je zeker herkennen, na een paar bezoekjes... Die beesten zijn zó slim (heeft mij de laatste maanden al dikwijls verbaasd, sinds ik er zelf heb...)
    En de schapen op de trampoline, gewéldig hihi.. Kwestie dat ze hun wol willen verluchten, misschien ? ;-)
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen