Pagina's

zaterdag 31 mei 2014

quilttas

Vrolijk, kleurrijk en zonnig, zo zou mijn nieuwe tas worden !
Ik moest niet ver zoeken !  Een blik op mijn lappenmand volstond om mijn ideetje waar ik allang mee zat, eindelijk eens uit te voeren.  Restjesverwerking heet dat dan.
Moedig sneed ik strookjes van 4 en 5 cm en naaide ze aan elkaar.  Heel leuk, maar geloof me, je bent er effe zoet mee …

Hier is ze dan !

 De achterkant

Om de verticale lijnen een beetje te breken, naaide ik vooraan een ritszakje, waardoor ie een speelser effect krijgt. De hengsels werden goed verstevigd en verschillende keren doorgestikt.

Ook aan de binnenkant voorzag ik nog 2 ruime zakken.

Aangezien de tas omkeerbaar is (zoals je hier ziet), draag ik ze alvast op 1 april met de visjes aan de buitenkant ;-)
Toen ik mijn restlapje visjesstof zag liggen, leek het me een leuk idee om ze ook een bestemming te geven in de tas.  Zo maakte ik voor hen een aquariumpje in de zakken.  't Was even nadenken hoe ik dat voor elkaar zou krijgen, maar het is uiteindelijk gelukt.

Zie ze zwemmen !


Blij met mijn tas en er kan lekker veel in !


Fijn weekend nog !

27 opmerkingen:

  1. ooo
    OOO
    O!O!O!
    Dit is de mooiste tas die ik dit jaar al zag !
    SUPERKNAP !
    Het topstiksel zit precies niet door de voering, hoe heb je dat gedaan?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel (bloos bloos). Ik verstevigde de buitenstof met vlieseline H640 en stikte daar doorheen. Vervolgens de binnentas apart maken en ineenzetten. Groetjes, An

      Verwijderen
    2. Ja ik zie het voor me, dank je wel, die techniek ga ik zeker ook eens proberen!

      Verwijderen
  2. Vind het een TOP-TAS!
    Met humor ;-)

    Misschien ga ik ooit ook op naailes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ga je veel plezier aan beleven! Ze ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Man, wat een werk! Maar zo schoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel schoon.

    Vooral dat aquarium doet hem em!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. da's straf, nu schrijf ik het nog fout: DOET HET EM!
    (oef)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. That's a great bag - the see through windows are a HOOT!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's een mooie tas geworden zeg! Die visjes in hun aquarium, ze voelen zich er goed thuis zo te zien.... ontzettend leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, die is echt wel top, daar kan je mee buiten komen, we halen je er zo uit aan je geweldige tas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw! Ze is echt prachtig! Tof met al die mooie stofjes en grappig met de aquariums aan de binnenkant! Leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahahaa! Ik moest zo lachen om de visjes in je tas! Geweldig!
    Waar is Nemo? Eh... in mijn tas?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee! Ziet er inderdaad wel veel werk uit, maar het is een heel vrolijke tas geworden.
    De visjes vind ik eveneens hilarisch :D . Weer een leuk gevonden idee van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zeer knap, wat moet je veel geduld hebben om dit samen te stellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi en super origineel gemaakt! Een tas om zeker trots op te zijn en heel veel gezien me te worden! !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van een unieke fleurige tas gesproken, echt de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Mandarien, leuk dat je er ook aan meedoet! Ik vind de jouwe het leukste van de overige 14. (ik zit zelf ook bij de leukste 15, een hele eer vind ik dat al) Groetjes Vivian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je derde plaats! Supertas die je maakte...

    madebyelke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen