Pagina's

zondag 9 februari 2014

Dogtalk

Het moeten niet altijd de katten zijn die de plak zwaaien - hun ego wordt te groot !  Tijd om nog eens wat honden ten tonele te voeren.  Twee ervan mogen straks heerlijke knuffelmomenten beleven in hun nieuwe thuis …














De hondjes werden gemaakt naar het voorbeeld van deze.  Bij de nieuwe zit vooraan een zakje.
Toen ze net af waren, zag ik hier een schattige mand. Leuk, dacht ik, echt iets voor mijn hondjes !  
Na wat teken- en knipwerk zat het eerste draagmandje in elkaar.

Een beetje uitleg
Teken de vorm van een draagmand (van opzij gezien) en knip die 2x uit (in buitenstof en in voeringstof).  Hoe dikker je voeringstof, hoe steviger je mand zal staan.  Bij de bollenstof gebruikte ik een heel stevige canvas. 
Afmetingen
  • hoogte voeteinden : 16 cm
  • lengte hoofd tot voet : 41 cm
  • hoogte tot aan de kap : 32 cm
  • kapgedeelte : 17 cm

Bereken de lengte van de lange strook die in het midden komt (met deze afmetingen is dat 106 cm)
en knip ook uit (buiten- en voeringstof). 
Verstevig alles met dikke fiberfil !  Knip de draagriempjes 2x uit op de gewenste lengte en verstevig ook met fiberfil.  Speld ze tegen de zijkanten en naai vast.
Speld de middenstrook tegen een zijkant, met de goede kanten op elkaar en stik vast. Doe hetzelfde met de andere kant.   En dan nog eens met de voeringstof.
Zet nu beide manden, met de verkeerde kanten in elkaar.  Nog een biais errond, en klaar !

Aangezien biais en ik niet altijd de beste vrienden zijn, naaide ik de 2de fase er met de hand aan. Dat duuuuuurt toch lang, zie ik jullie al denken.  Hewel, dat valt nog mee !  Het was zelfs ontspannend ! En bovendien geeft het een mooi resultaat.
Voilà, pop of knuffel kan nu een zalig dutje doen !
Tijdens het opzoeken van de link merkte ik intussen dat het patroontje van het poppenmandje ook hier te verkrijgen is. 

Nog een fijne zondag !

20 opmerkingen:

  1. Weeral zo schoon !
    Uiteindelijk is dat kat wel de baas hé !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch leuke, mooie dingen! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh deze zijn weer kei tof! De mandjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun jij dat heerlijk brengen, An, ik heb hier met de brede glimlach de conversaties tussen de honden en katten gelezen. En wat een mooie mandjes voor de honden. Lijkt me ook handig als reiswiegje voor een pop of zo.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh zo'n schoon cadeaukes! Dat ga ik zeker pinnen! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig!! De groene is mijn favoriet! En die mandjes zijn echt super tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your dogs are very cute, and so are their baskets. But cats are still cuter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supertof, dat heb ik direct gepind en staat op het to-do-lijstje voor dochterlief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh j'adore tes petits chiens!! Ils sont adorables! Et en plus dans leur petit berceau, trop mignons! :) Et ils ont l'air de bien s'amuser avec le chat!!^^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo tof!!!!
    Mijn kat heeft het met echte hondjes te doen, ik denk dat ze jou hondjes veel beter ziet zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je bent een echte krak in het maken van knuffels en verhalen. Steeds leuk om lezen. Jouw link naar dat mandje hou ik in gedachte;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk die hondjes! En wat een mooie stofjes gebruik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HAHAHAHA!

    Gigantisch!

    Vooral van foto "zullen we dan maar" naar de foto in de mand. Ik zie ze zo hoppen. Ken je de poppenserie "The Thunderbirds"? Onwillekeurig moest ik daaraan denken, het lijkt alsof de drie honden allemaal in hun eigen vaartuig stappen, klaar om de wereld te gaan redden van één of andere snoodaard.

    Je bent er weer in geslaagd me kostelijk te amuseren waarvoor dank!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw, ik kan hier hele dag blijven lezen op je blog. 1 voor 1 kleurrijke prachtige projectjes!

    BeantwoordenVerwijderen