Pagina's

dinsdag 29 augustus 2017

Een productieve zomer

Toen ik in januari vrolijk mijn laatste afgewerkte quilts toonde, was ik vast van plan met een iets grotere regelmaat op de blog te verschijnen.  Voorwaarde was wel dat ik pas iets ging tonen, als het volledig afgewerkt was.
En daar wringt nu juist het schoentje. Niet dat er niet meer genaaid of gequilt werd ten huize Mandarien.  Ondanks de drukte van het voorbije jaar, dook ik geregeld in de lappenmand en achter de machine. Ik was nog niet aan de helft van de ene quilt of ik begon al aan een andere.  Oh foei ! Geregeld sprak ik mezelf streng toe, maar het plezier van een top te maken is blijkbaar groter dan het quilten en afwerken zelf.

Problema numero dos : ik geraakte niet meer op 'blogger'.  Dat lost zichzelf wel op, dacht ik.  De volgende keer lukt het vast weer.  Niet panikeren …  Ik kon ook nergens meer als Mandarien reageren …  Ik liet het maar aanmodderen.  Veel te veel ander werk en vaak doodmoe en daardoor verdween ook de zin in het bloggen.  En bovendien, eerst die quilts eens afwerken vooraleer ik er mij aanzet.

Tot er vandaag iemand op bezoek kwam die ook graag een blog zou beginnen.  Ik ging eens wat uitleg geven aan de hand van mijn eigen blog.  Maar het probleem was natuurlijk nog niet verholpen. Wanneer ik op 'dashboard' klikte, vroeg blogger steeds maar om een nieuwe blog te beginnen. :-(
Dat was niet echt de bedoeling.
Enfin, niets lukte, we zijn er dan maar mee gestopt.

Tot ik me zonet voornam om het probleem eindelijk eens bij de wortel aan te pakken en op zoek te gaan naar de oorzaak.  Het duurde eventjes, maar ik blijk 2 e-mailadressen te hebben die ergens met google verbonden zijn.  Ik moest mij dus gewoon bij de ene afmelden om mij met de andere weer aan te melden.  Problem solved.

Dat had u natuurlijk al lang door, anders had u nooit dit bericht gelezen.
Voor de quilts zal ik u nog even op uw honger moeten laten. Daar wordt volop aan gewerkt !

Ik zal eerst nog wat over de moestuin zeveren.  Mandarien luistert mee vanuit het zithoekje ernaast.



Na de intense voorbereidingen, die voornamelijk door de hubby werden getroffen, begon alles hier vanaf eind juni te groeien en bloeien.


De bessen bekenden al heel vlug kleur. We maakten er dapper confituur en lekkere desserts van.


Eén enkele appel bloeide wonderwel aan één van de boompjes, om er alweer even snel af te vallen als hij gekomen was.  Jammer ! Hopelijk doen ze het volgend jaar beter.



Even later schoten de courgettes als paddenstoelen uit de grond.  Ik kan er geen meer zien.  De komkommers moesten niet onderdoen.  Tomaten, bonen en aubergines deden keurig wat er van hen werd gevraagd.   We draaiden ze in de soep, in slaatjes en in heerlijke ratatouilles.  Wat we niet opkregen, stoomden we klaar voor de diepvries en krijgen we deze winter wel achter de kiezen.




Altijd hadden we gezelschap als we aan de pluk waren.



Mandarien speelde voor hangjongere.


Een en ander is nog niet volgroeid : de pompoenen zijn er bijna, maar de paprika's en sommige tomaten moeten nog een kleurtje krijgen en de vijgen wachten hopelijk niet tot na Pasen.




Hoe dan ook, ik heb nog altijd een boontje voor u !


En omdat u zo aandringt en om uw nieuwsgierigheid te bevredigen : een kleine sneak peek van de  cuties waar ik het in het begin over had.  Wordt vervolgd.  Als ze ooit af geraken.



10 opmerkingen:

  1. Wow! Wat een weelde zowel in je tuin als in het quilt compartiment.

    die hangjongere is mega goed gevonden. Alleen: is hij nog wel een jongere?

    de foto met de roze fruitpotjes spreekt me aan. Yummie!!!!

    Goede start van het schooljaar! Hopelijk ook leuke klassen! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo opnieuw sweetie ! Waren die struisvogelei courgettes lekker ? ik vind ze bijna te schoon om op te eten ;-)
    Die quiltjes komen wel in orde, langzaam maar zeker !
    Fijn schooljaar gewenst !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zie ...eindelijk weer een blogpost van ons Mandarieneke! En wat voor één! Heerlijke biologische "groentekes en fruitekes" op de foto. Een dessertje waarbij het water me in de mond komt! En dan die ongelooflijk schoon quilts waaraan je bezig bent! Stikjaloers op die kleurenpracht! Dat komt helemaal goed. Daarvoor zijn het Mandariencreaties! Geweldig mooi. Gelukkig zijn de pompoenen nog niet volgroeid want dan zou het al herfst zijn! :-(
    Geef die helpendetuinmanpoezen van je een dikke knuffel. Dat die toch steeds zo mooi poseren. Die van ons vindt dat echt maar niks. Blijven oefenen dan maar.
    Welkom terug en een heel fijne start vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welkom terug op blogger en wat heb je een goede opbrengst in je tuin zeg! Ik heb tot nog toe 1 augurk en 1 courgette geoogst en wat frambozen en er staat een minipompoentje klaar. Maar ik heb er eerlijk gezegd ook wat weinig moeite voor gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik miste je al :). Maar denk ik altijd dat het leven achter de schermen zo rijk is dat je hier wat minder vertoefde... ik ben in ieder geval blij je terug te zien --en ik grinnik, want ik zou dat dus ook voorhebben!--.
    De tuin had een mooie opbrengst zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je er weer bent! En wat doet je tuin het goed, het lijkt wel een groentewinkel bij je! Ik verheug me nu al op de quilt explosie. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. An! It's so nice to see you posting again ... and it's also nice to see your kitties, of course :) Your garden certainly did well this year - ours, not so much - the weather was all over the place and the neighbour's tree cast a lot of shade on our little garden until we finally got tired of it and got one of those long clipper things, and chopped entire branches off :D That helped, but it was too late - I don't even think any of our tomatoes will ripen :( But we did get lots of rhubarb, and our strawberries and raspberries did well, so I did get some desserts made - that's the important thing ;) Your quilts are lovely - are we supposed to finish one before starting a new one? I thought that was "alternative fact"! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij groeien de courgettes ook als kool! Ik maakte er heerlijke confituur mee: 1kg courgettes, 2 sinaasappelen en 1 citroen uitpersen, 1 vanillestokje .... eerst de pulp eruit en in mengsel, stokje laten meekoken en achteraf verwijderen, minuut-suiker erbij, 4 minuten koken en klaar! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof! Bijna alle Misteria lane dames terug aan het bloggen.
    An, volgens mij kan jij op je eentje een tentoonstelling van quilts organiseren. Zo veel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie moestuin met zoveel oogst ,en de sneak peak ziet er al fantastisch uit .

    BeantwoordenVerwijderen