Pagina's

maandag 16 januari 2017

Quiltvrolijkheid


Vooreerst mijn allerbeste wensen voor een fijn, gezond en gelukkig jaar vol creatieve uitspattingen en gezelligheid !

Dit stapeltje zachtheid ligt al een tijdje klaar maar van bloggen kwam er de afgelopen maanden echter niets meer in huis. Druk druk druk, geen tijd, geen zin …  ooit, zou ik …  Ik bleef het maar uitstellen.
Aan goedevoornemenslijstjes, doet mijn faalangstige ik normaal gezien niet echt mee, maar dit jaar maak ik toch graag een uitzondering.  En zie, het loont, hier ben ik nog eens ;-)

Na de 'driehoekjesquilt' voor neefje Aaron, dook ik meermaals in de lappenmand om met mijn restjes aan de slag te gaan. Ik liet me op quiltgebied dus nogal behoorlijk gaan. 

Vooreerst groeide er een 'beestjesquilt'.  Het patroon haalde ik van SewCraftyJess en de uitleg vind je bij moda bakeshop.  Op haar blog vind je trouwens nog veel meer leuke patronen.  De moeite om er eens rond te kijken.


De beestjes kunnen een fiets nemen om een toertje te doen op hun 'jungle pad'.


Ik maakte de quilt iets groter door twee rijen toe te voegen.

Dus nee, ik zat niet stil.  Intussen was ik al aan een tweede quilt begonnen, een log cabin in een rijk kleurenpalet, enkel met effen stofjes.  


Altijd handig als iemand de draadspanning zo tussendoor eens controleert.

Tadaaah !


Driemaal is scheepsrecht, al ga ik de volgende keer niet meer wachten tot ik er weer drie af heb.
Dit patroon haalde ik uit een Engels quilttijdschrift van twee jaar geleden.  Ik zag er onmiddellijk in gedachten mijn vrolijke rode, blauwe en groene bloemenstofjes bij en de gebogen vormen waren ineens een nieuwe uitdaging.   Mijn buurjongen maakte de malletjes met zijn 3D-printer. Z-A-L-I-G !  Ik kon zo met mijn rolmes langs de mal snijden.  Geen schaar nodig !  Quick and easy.




Ook hier zie je dat ik niet te houden was.  Die twee andere waren nog lang niet af :-)

De kleuren en motieven komen intussen nogal traditiegetrouw in de biezen terug.
Verlang je ook al niet weer een beetje naar de zomer ?


Haha, die Wittekop toch, altijd in voor een grapje !  
Had hij het volgende gezien, hij kwam alvast niet meer bij.  Het gebeurde toen ik raprap op een proeflapje het effect van een zigzag uitprobeerde voor de bies. Oeps, er zat nog een speld aan de onderkant.

Maar eerst nog wat verder quilten.

'Rust ook maar effe hoor', zeiden ze nog. 'Wij testen de zachtheid alvast even uit'.
Geen kat die daar aan twijfelt, maar toch, je kan maar beter op zeker spelen.



Ook deze raakte gereed voor een fotoshoot.

In tegenstelling tot de vorige keren, naaide ik bij alledrie de bies met de machine vast.  Niet mis, het gaat wel, maar ik zou het bij de volgende quilts niet meer doen.  Ik vind het nog altijd het mooist als de bies met de hand is vastgenaaid achteraan.  Het gaat natuurlijk 20 keer sneller met de machine …

Ziezo, nog allemaal eens op een hoopje.  



En nu is het vol spanning wachten op de volgende 2 quilts die in de maak zijn.
Fijne week !




15 opmerkingen:

  1. Wauw An, ze zijn prachtig ! Ik herken ook allemaal mooie stofjes waar ik harten mee aan het maken ben... hoe kan dat nu ? Ons jongens zouden ook wel een 3D printer willen, maar ik zei dan altijd dat ze daar niet echt veel mee kunnen doen; ik ben ineens van gedacht veranderd :-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koop jij maar een 3D printer voor jullie jongens dan kom ik nog eens langs...;-)

      Verwijderen
  2. Wow lovely..the first one and the circles are my favorites. I mad my first quiltblock this week. This is a 2017 project of german bloggers. If you are interestet look for #6köpfe12blöcke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow lovely..the first one and the circles are my favorites. I mad my first quiltblock this week. This is a 2017 project of german bloggers. If you are interestet look for #6köpfe12blöcke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euh vrouw... ik ben sprakeloos - en geloof me, dat overkomt me niet zo vaak! Wat een ongelooflijk mooi werk is me dat daar allemaal! En die poezen, wel ja, dat doet het dan altijd kriebelen om nog eens een bundel zachtheid in ons huis te verwelkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hopla, zo maar 3 prachtige quilts ineens! Ik keek weeral mijn ogen uit!
    Eén van mijn zonen heeft ook een 3D printer. Je brengt me op ideeën...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige dekens! En wat fijn dat je ze met ons deelt. Welkom terug ik hoop dat je een poosje blijft. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongelooflijk schoon... maar gelukkig ook terug in Blogland om ze te tonen... niet meer wegblijven zunne! Merciekes voor het delen van de link naar de site... daar ga ik nog vaak rondneuzen. Geweldig
    Supergeweldigallerschoonste dekens maakte je! Helemaal jouw stijl... prachtig! Maar uiteraard heb jij hulp... veel "scherpeblikken" hulp! Zie maar dat hun pootjes niet hetzelfde meemaken als de speld... aikes. Onze woeffies zijn niet zo geïnteresseerd. Ik moet mijn draadspanning zelf controleren... zou het daar aan liggen? En die met de circels is ook super. Is je buurjongen te leen? Ik ben nu al curieus naar die 2 die in de maak zijn!
    Welkom terug hé Annekemandarieneke!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amai jong, prachtig!!! gij hebt toch ook echt oog voor kleur zenne! uw kleurenpalet moet ik ook eens uittesten !! en misschien ga ikvolgende keer toch wat beter mijn best doen om zonnige mooie foto's te nemen, het maakt toch wel een verschil !!! en die katten....die zijn overal hetzelfde...en dan kijken met zo een blik van: "ik doe toch niets, ik lig hier toch altijd" schitterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige quilts en zo ijverig bezig. Blijven bloggen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi zeg! En zo veel! Die met de effen kleuren vind ik fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. An those are awesome quilts ... and cats!! I really love the quilting design on the 2nd quilt - I should incorporate that on a future project :D Your "helper" flamingo looks very happy to be holding your binding - I should take a picture of my 'mingos, out in the front yard ... until a few days ago they were completely covered with snow, but we've had some rain and now their heads are popping out to look around, LOL!

    BeantwoordenVerwijderen