Pagina's

woensdag 13 januari 2016

2016 Finish-A-Long

De meesten onder jullie herkennen het wel : je begint vol goede moed aan een kussen - om maar iets te noemen - om het maanden later ergens onafgewerkt in een hoekje, een kast of tussen een hoop stofjes terug te vinden.  Misschien heeft de kat het al lang in beslag genomen en besef je zelf al niet meer dat het nog die ene finishing touch moet krijgen.
Misschien waren tijdgebrek of futloosheid wel de reden waarom je het zootje aan de kant legde.  Ofwel was er - wellicht veel waarschijnlijker - gewoon de goesting om iets nieuws te beginnen.  Je hoofd en vooral je pinterestbord puilen uit van de ideeën, toch ?

Enfin, bij mij gaat het wel vaker zo.  En ook al zegt een stemmetje in mij 'doe eerst eens verder aan die knuffel, maak die quilt eens af of naai dat keergat nu eindelijk eens dicht …', ik krijg het niet echt afgeleerd.  Ik blijf te wispelturig en het volgende stofje vliegt al uit de kast !

En dan op een dag kom je ze weer tegen, die zogenaamde UFO's en begint het weer een beetje te knagen …
Toen ik vorige week op IG bij enkele quilters het logo van de Finish-A-Long zag voorbijkomen, dacht ik dat dit wel de spreekwoordelijke 'schop onder mijn kont' kon zijn.
De bedoeling is een lijstje te maken met projecten die je tussen nu en eind maart wil afwerken.  Geen probleem, er liggen er hier wel een aantal - het ene al wat langer dan het andere.

En ja, ik ben niet vies van een uitdagingske.  Bovendien kan je zelf bepalen hoe lang je lijstje is en hoef je natuurlijk zelf de druk op je schouders niet te hoog te leggen.

Ik zag al lijstjes met 10 of meer projecten verschijnen, maar daar pas ik toch voor.  Een zevental zal volstaan.  Ik stel ze graag eventjes voor.  En dan zien we later wel wat ervan in huis is gekomen.

1 Kerstquiltje

Vijgen na Pasen, zie ik u denken.  Neenee, ik denk gewoon vooruit. Nog nooit zal ik kerstversiering zo vroeg afgewerkt hebben als dit jaar.  Dit wordt hét quiltje voor 2016.  Tenminste, als ik ze weer niet omtover tot pochekes, zoals hier bijvoorbeeld.  Het wordt het ultieme oud-en-nieuw-quiltje.  Ik verklaar mij nader.  In december vond ik een doos met allerlei kerststofjes-van-weleer.  Op één of andere manier wou ik ze nieuw leven in blazen en combineren met recentere rode en groene stofjes.

2 Giraf uit 'Knutselbos op wereldreis' van Inge en Marina.

Een geboortegeschenkje waar ik dringend eens aan verder moet doen.  Eigenlijk is het bijna af.  Ineenzetten en opvullen en we kunnen weer een baby gelukkig maken.

3 Katje

Dit zou natuurlijk van alles kunnen zijn, maar het wordt een kat.  Het lijfje met het gezichtje is ook al af, maar ik kon het zo direct niet vinden voor de foto.  Eerlijk gezegd maak ik mij zorgen, maar het komt wel uit.  Hoe rapper hoe liever natuurlijk, anders moet ik herbeginnen. Pff.

4 Hartjesquilt.

Dit is Panter haar lievelingsquilt.  Steevast gaat ze erop zitten of liggen.  Zolang het nog kan, denkt ze waarschijnlijk, want het is er eentje om op te hangen in de slaapkamer boven het bed. Romantisch he ! Nog enkel de bies vastmaken, en hij is af.

5 Katjestweelingkussens

Deze katkussentjes zijn ook bijna af.  Ze zijn bedoeld voor de verjaardag van de echtgenoot. Ik had al eens een zwart-witkoppeltje gemaakt en hij vond ze zo mooi dat hij er ook een wou.  Morgen is het zover.  Nog vullen met fiberfil en keergatjes dichtnaaien.  Zo gefixt. En dan kan ik al meteen een projectje aanvinken op mijn lijst :-)

6 Dierenquilt

De vorige projecten zijn peanuts in vergelijk met deze.  Mijn quilts zullen het meeste doorzettingsvermogen en discipline vragen.  Maar goed, daar doen we 't voor.  Ik heb zin om er aan verder te werken. (Maar ik heb ook zoveel zin om aan nieuwe te beginnen …)

7 BrightBirchTrees quilt van Crazymomquilts

Hier ben ik al even mee bezig.  De blokken zijn af, maar moeten nog aan elkaar gezet en gequilt worden.  Ze lagen al een tijdje onderaan in een wasmand, maar nu heb ik ze er uitgehaald.  De batting ligt klaar, alleen moet ik nog eens nadenken over de achterkant van de quilt.

Ziezo, we zijn weer vertrokken voor interessante naai-avonturen.  Tot binnenkort !







19 opmerkingen:

  1. Petje af!
    Daar zitten pareltjes tussen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast hieperdepiep voor morgen aan de echtgenoot! Stuur je hem nu vanavond de deur uit om stiekem die kussens af te maken... toffe kussens trouwens... jij hebt ook altijd de perfecte stofkes!
    Wat voor schoon dingen ben jij toch weer aan het maken... die hartjesquilt zou me moeten lukken...denk je niet? Met veel moeite... net? En dan gaan de Misterialane ladies mij op dat bankske precies vertellen hoe ik dat moet doorquilten... ik kijk er al naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, hij mocht gewoon blijven. Ik kan me hier thuis ook wel verstoppen in mijn bureautje. Haha, die stofkes zijn keukenhanddoekjes van de Zeeman ;-) Natuurlijk gaat die hartjesquilt jou lukken, da's helemaal niet zo moeilijk. Op dat bankske ga ik jou dat eens helemaal uit de doeken doen !

      Verwijderen
  3. Nog veel succes met je naai-avonturen. Binnenkort passeren ze hier allemaal de revue.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze gaan zeker de revue passeren. Allemaal, da's natuurlijk nog de vraag. Ik hoop het althans.

      Verwijderen
  4. Jaloers! Jij maakt de mooiste quilts. Die dierenquilt, zo fascinerend. En de ander met de strepen, hoe zou die eruit zien wanneer de blokken aan elkaar genaaid zijn? En jouw tweelingpoezenkussens... Ik smelt van bewondering.
    Snel verder werken en dan laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe mijn best. De tweeling is al af ;-) Nog 6 te gaan …

      Verwijderen
  5. Good luck - you have some beautiful things to finish!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik die dacht dat ik de enige was die een aantal half afgewerkte projectjes heb liggen...
    Je geeft me moed om ze ook eens op te lijsten en eraan te beginnen.
    En leren quilten moet ook nog op mijn to-do-lijstje, en al zeker als ik jouw mooie quiltprojectjes op foto zie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allez komaan ! Januari, de periode van de goede voornemens … Het lukt jou wel !

      Verwijderen
  7. Poeh jij hebt werk te doen voor de komende weken. Ik ben nu al trots op je. Ik vind de dierenquilt in wording geweldig! En het hart mag er ook zijn. Succes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je ! Ik vind het zelf ook altijd spannend om die quilts te zien groeien… IVerder denk ik dat ik het misschien toch een ietsiepietsie overschat heb ;-)

      Verwijderen
  8. HAHA I'm reading your posts out of order, so I already know what becomes of the Christmas tree blocks! (I liked your projects so much that I pinned them for inspiration :D) Those are very cute UFO's - I especially love the black and white kitty cats - I can't wait to see how they get finished :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I've already finished the kitty cats. They were a present for my husband's birthday today. He's very happy with them :-)) Still 6 projects to go.

      Verwijderen
  9. Inspirerend, ik zou morgen zomaar kunnen beginnen aan mijn UFO quilt. Ben halverwege het machinaal doorpitten, moet mij toch ook lukken. Laat het je weten. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar ;) ik ben vanavond ook achter de naaimachine gekropen om de stapel met on afgemaakte naaisels kleiner te laten worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allemaal toppers, al vind ik de witte quilt met alle diertjes erin helemaal het hoogtepunt. allicht HET toppunt van heel 2016 want NOG mooier kan haast niet. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Meebrengen naar het bankske, hoor!

    Zo een lijstje maken met allemaal nog te maken zaken, dat is het eigenlijk wel. Ik zou dat beter ook doen.

    Fijn weekend en tot later

    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelooflijk, maar waar God is altijd geweldig. Na een aantal versies van mijn aanvraag door de bank, kreeg ik een lening door een zeer vriendelijke dame. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met haar via e-mail naar: marilinetricha@mail.ru het aanbieden van leningen € 3.000 tot € 3.000.000 aan iedereen kunnen terugbetalen met rente tegen een laag tarief van 2%, aarzel dan niet die boodschap. Dit is een perfecte werkelijkheid. Verspreid het woord aan vrienden en familie die in nood zijn.
    betaling begint vijf maanden na ontvangst van uw krediet
    God zegene u.

    BeantwoordenVerwijderen