Pagina's

zondag 10 april 2016

Een olifant als tussendoortje

Het overkwam me al meer dan eens : de oorspronkelijke plannen opzijschuiven om totaal aan iets nieuws te beginnen.  Deze keer ging het om een verjaardagscadeautje.  Ik wist al wat ik ging maken, maar toen ik in een Zuid-Afrikaans boek met quiltpatronen bladerde, viel mijn oog op een mooi olifantenpatroon.  De max, want de lady in kwestie is verzot op olifanten ! Enig probleem was dat plan B wat meer werk vroeg dan plan A en het olifantenquiltje niet tijdig bij de bestemmeling zou geraken.  Maar aangezien ze al heel wat cadeautjes op voorhand had gekregen, compenseerde dat dan weer.  Wat is er leuker dan achteraf nog eens een pakje te mogen opendoen ?
Hier is ie dan !


Bij het kiezen van de stofjes, slaat de twijfel nogal geregeld toe. Ook hier was het weer wikken en wegen.  Ik ging voor een aantal blinkende stofjes die ik van her en der heb en die vooral veel rafeldraadjes met zich meebrachten ;-)  Kleine vierkantjes werden geknipt en bijeen gepuzzeld.





Ook de achterkant is een blingblingstofje.  Panter is er verzot op en zoals altijd hield ze de vorderende werken nauwlettend in de gaten.


De bies werd dit keer volledig (jawel Kriske) met de hand toegenaaid.   Bovenaan is er nog een tunneltje waar je een stok of latje kan doorsteken.


Dumbo mag eens in de haag poseren. Hij matcht er wel goed bij.

Gelukkig zijn er ook goedkeurende blikken van Pruts, die het langs alle kanten inspecteert.

Het boek in kwestie, een Misterialane-bankjesweekend-in-Dardennencadeautje, is niet alleen een leuke inspiratiebron, het is ook nog eens plezant om dit allemaal in het Zuid-Afrikaans te lezen.  
Merci he Ingrid, ik denk dat er nog wel projectjes gaan volgen.






16 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk mooi! En dat noem je een tussendoortje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief cadeautje! En wat een werk. Ik ben het met Janusje eens, hoezo tussendoortje! Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoonweg een prachtige quilt!!! Wat vind ik dit mooi met deze kleuren en de glanzende stoffen! Een schitterend cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh schitterend! Al direct iets uit het Zuid-Afrikaans boek gemaakt! Ik ben ook blij met het mijne over tassen maken. Je Quilt is echt weer prachtig en in de juiste stofkes! Goed gekozen! En ja...een tussendoortje zou ik dit ook niet direct noemen!
    Fijne start morgen hé meiske! Wil het voetje intussen al wat beter mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou ook een goede start ! En ja, met voetje alles weer in orde :-)

      Verwijderen
  5. Oh schitterend! Al direct iets uit het Zuid-Afrikaans boek gemaakt! Ik ben ook blij met het mijne over tassen maken. Je Quilt is echt weer prachtig en in de juiste stofkes! Goed gekozen! En ja...een tussendoortje zou ik dit ook niet direct noemen!
    Fijne start morgen hé meiske! Wil het voetje intussen al wat beter mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. An,

    subliem!
    De blinblingstoffen zie ik altijd graag. Vooral met de zon erop komen ze mooi tot hun recht. Je had niet beter kunnen gekozen hebben, temeer ook omdat olifanten in tegenlicht er soms lichtblauw uitzien (en Dumbo ook natuurlijk)
    Het is sprookjesachtig mooi.
    Fantastisch gedaan: ik kan me voorstellen dat Carla het adoreert, helemaal iets voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, een tussendoortje is dit volgens mij niet. Ik denk dat hier uren en uren werk in steken.
    Maar wat een prachtig resultaat weer! En die glanzende stofjes geven het geheel iets Indisch vind ik. Supermooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The kitties are lovely (of course!), and Dumbo is fantastic! I love the colours you used - the fabrics almost look like sari fabrics :) I'm sure your friend will love her elephant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Noem dat maar een tussendoortje... Wauw, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi cadeautje, de kleuren van de stofjes zijn goed gekozen. Een prachtig tussendoortje.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tussendoortje. *Proest*
    De volgende keer 'tje' maar weglaten :-)
    Dit is een prachtige, kunstige Tussendoor!
    Mooie stofjes, vooral die op de achterkant (zit natuurlijk ook een beetje op de voorkant)
    En dat kobalt blauw... Jummie!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nou als zomaar cadeautje ,het is echt een super stuk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik geniet dagelijks van dit gezonde tussendoortje !
    Hij is echt schitterend, letterlijk en figuurlijk.
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je tussendoortjes lijken me toch best ingewikkeld. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen