Pagina's

dinsdag 30 juni 2015

Klaartje

Mag ik jullie Klaartje voorstellen ?  Misschien heeft ze intussen al een andere naam, want vandaag nam ze haar intrek bij een bijzonder iemand met de Franse versie van haar naam ;-)


Vorige zaterdag mochten Klaartjes grote zussen optreden als figuranten om een liedje te illustreren bij het pensioenfeest van deze lieve dierenvriendin, die niet alleen een hond heeft rondlopen, maar ook nog enkele katten.  Het was de bedoeling dat ook Klaartje mee zou figureren, maar Klaartje was nog niet  …, juist heu, … klaar en liet nog even op zich wachten. Ze deed haar naam niet bepaald veel eer aan.

Het feestvarken zag wel de andere poezen en hoopte stiekem op een eigen versie. Ze was dan ook superblij toen ze vandaag op haar afscheidsdag de doos met Klaartje erin mocht opendoen.

Klaartje houdt van bloemen.  Momenteel geen gebrek daaraan in onze tuin die met de dag bloemrijker wordt. Hier zont ze bij de roosjes.


Hoor ! Wat ruist er door het struikgewas ? Ik zou maar oppassen !

 Panter heeft een leuk voorstel, maar helaas … (goed dat haar naam een verkleinwoord is)

Panter rolt even met haar ogen.  Dit had ze niet verwacht.


Van de lange ereprijs naar de gele bloemen.  De naam ervan ben ik vergeten. Klaartjes ogen blinken van plezier.

Een bezoekje aan de vissen in de zithoek.  


Ze heeft intussen haar armbandje aan gedaan terwijl ze naar de petunia's huppelt.

Alweer een aanval langs achter. Is de gelijkenis niet treffend ?

Ach Panter toch ! Laat Klaartje nu maar wat van de zon genieten !

Veel plezier in je nieuwe thuis, Klaartje !  Je zal er zeker een fijne tijd beleven samen met je nieuwe bazinnetje en haar leuke beestenboel.

14 opmerkingen:

  1. Is naar de petunia's "huppelen" niet een beetje overdreven?
    eerder naar de petunia's "luisteren" en met een beetje goede wil ook ernaar "lonken"...

    Mooi Klaartje en zo groot , zeg, het valt op dat Panter in verhouding kleiner is. Wat een mooie "watruisterinhetstruikgewas"-foto. ik had Panter al gezien voor ik de tekst las.

    Jouw katten zijn blijkbaar exact de mijne: heel jaloers wanneer de aandacht naar iets anders gaat dan zijzelf, niet?

    Allez, dat zal wel dat Klaartje bij haar nieuwe eigenaar goed in de smaak is gevallen. Zo geweldig!

    Fijne avond nog,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ze jaloers zijn, weet ik niet, maar ze zijn er altijd bij als we buitenkomen of in de tuin bezig zijn. Echte gezelschapsdiertjes. Ze lijken het allemaal super te vinden.

      Verwijderen
  2. Wat is die Klaartje een schatje. Niet moeilijk dat Panter een beetje jaloers is. Klaartje zal het in haar nieuwe huis wel kunnen vinden. Die heeft iedereen zo om haar pootje gewonden.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klaartje heeft een fantastische creatie aan zeg! Kleurt super bij haar ogen!
    Dag Klaartje, veel plezier in je nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Goed dat haar naam een verkleinwoord is" :-)
    Toen ik dat las, lag ik hier bijna van mijne stoel van 't lachen....
    Eigenlijk, ik had het moeten weten twee weken geleden met de picnic, iemand die altijd op zo'n goei woordspelingen komt, daar zit een serieuze portie deugnieterij in. Ik had het écht moeten weten. Fietstocht van 80 km, tsss tsss...

    Klaartje heeft een schoon kleedje aan ! Schoon stofke ! En het patroon - een bain-de-soleilke zoals ze dat hier vroeger noemden... Gaat ze kunnen gebruiken de volgende dagen, een licht zomerkleedje ! (Hebde nie genoeg van dat stofke over om voor mij ook een bain-de-soleilke te maken ? Ik zie dat ook wel zitten, eigenlijk ;-))

    En ocharme Panter. Klaartje heeft het wel hoog in hé, nie willen spelen. Heeft ze schrik dat ze haar kleedje gaat vuilmaken ? Of heeft de naamsverandering naar 't Frans ervoor gezorgd dat ze ne dikke nek gekregen heeft ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, Ingrid, dat stofje is nu echt bijna helemaal op hoor. 't Zou maar een ienieminikleedje worden, vrees ik.
      En Klaartje moet gewoon nog wat wennen aan al die aandacht, denk ik. Ze is best wel lief.

      Verwijderen
  5. Wat een prachtexemplaar maakte je weeral... Klaartjes ogen zijn goed gelukt! Een top idee met die knopen! Echt jong keischoon gemaakt... wat ik me afvraag... is het keergat al toe op deze foto's??? :-))
    En nu hup snel het voorbereidend werk voor dinsdag ...of ben je daar ook al mee klaar???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja hoor, het keergat was al helemaal toe ! Ik probeer er al wat meer discipline voor op te brengen ;-)
      En neeeeee, nog helemaal niet klaar met het voorbereidend werk voor dinsdag. Oei oei, als dat maar goed komt.

      Verwijderen
  6. Klaartje ziet er goed uit! Ze wordt vast hartelijk ontvangen bij haar nieuwe bazinnetje maar zal jou wel missen denk ik zo. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Panter is er niet gerust in. Klaartje kijkt schattig in haar mooi kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen