Pagina's

zondag 17 mei 2015

Tuintaferelen

Het is alsof ik deze lente veel intenser beleef dan andere jaren.  Uiteraard speelt de heraanleg van onze tuin hier een belangrijke rol in.
Zowat elke dag is het weer uitkijken naar nieuwe bloesems en bloemetjes die voorzichtig uit de knop komen piepen.

Heerlijk is het om alles te zien groeien en bloeien en weer te genieten van een groen tuintje.


Hoewel alles nog in de beginfase zit, vormt hij al een enorm contrast met het maanlandschap van vorige zomer.  Zelfs de katten waren meer bij de buren te vinden dan bij ons.


Het kon alleen maar beter worden : de pelouse kwam er in in het najaar en de rest werd enkele weken geleden aangeplant.
De bomen zag u hier al en mochten een eerste beproeving doorstaan : het torsen van mijn quilt.

De appelbloempjes bloeiden vrij snel en we zien intussen al mini-appeltjes-in-wording.



Van een lieve mevrouw van de gordijnenwinkel kregen we een stek van haar vijgenboom en natuurlijk hopen we dat die over enkele jaren veel vruchten zal dragen.


Enkele bloemen staan al helemaal in bloei : nagelkruid, camassia en geraniums.  Voor andere is het nog afwachten tot de nazomer en de herfst.


't Is leuk, 't is leuk !  Plots hebben we groene(re) vingers en zijn we niet meer weg te slaan uit de tuin.  We moeten natuurlijk water geven en schoffelen en we steken nog wat extra bollen in de grond voor nog méér kleur.

Ook de beesies vinden de tuin weer poezenwaardige en tonen uitgebreid belangstelling en appreciatie.


Er worden ook heuse vergaderingen belegd met de buurkatten. Ook zij vinden het hier best aangenaam !






Oei, die bezorgde blik van Mandarien !



Daar komt hommeles van !


Tot groot jolijt van Billy die met grote ogen het schouwspel gadeslaat.


Panter kijkt toe vanop de schommel.  En een beetje later Pruts ook.

Ik trek me wijselijk terug in mijn handwerkhoekje …


met zicht op de bijna-moestuin !



15 opmerkingen:

  1. Die tuin wordt geweldig... groene vingers van mANdarien... en oranje worteltjes en oranje pompoenen? We blijven in de mandANdarienkleurtjes?
    Zeg echt, gij plakt die katten vast! Hoe kan je die anders zo op de foto krijgen... Echt gieren!
    Laat je daar Mandarientje vermassacreren door die Wittekop? En gij staat doodleuk te filmen? joamjoama...Boazeke toch!
    Ik hoop dat ge nog heel veel water moet geven aan je plantjes... dan hebben we tenminste ne goeie hete zomer!;-)
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat komt helemaal goed met die tuin, ik zie daar precies rabarber !!!!!
    Dat is zoooo lekker en ik vind dat een mooi woord rabarber, dat klinkt zelfs lekker :-)
    Vermoedelijk heb je ook overal kattenkruid geplant....
    Mandarientje had reden om bezorgd te kijken, de Wittekop is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, de vechtersbaas !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat is een flinke tuin ,maar ziet er goed uit ook lekker voor de katten ,heerlijk zo n moestuin bij huis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En bloemen, én groenten?
    Je vat het meteen groots op.

    Wacht maar eens tot volgende lente als dat allemaal goed in gang is, het wordt daar het kattenparadijs.
    Er zullen nog veel katten vergadering belegd worden. En wie doet dan de cat-ering?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vraag ik even aan mijn lieve buurvrouwen. Heet de ene toch niet toevallig KAThy en de andere KATrien. Echt waar !

      Verwijderen
  5. Geweldig, je nieuwe tuin! Dat ie maar lang en hard mag groeien en bloeien!
    Leuke, kleurrijke haakprojecten zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn tuin die mis ik nu maar ja als ik dan af en toe naar jou foto's mag kijken ;-) Veel plezier ermee,geniet ervan,al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Én bloemen, én boompkes, én gras, én een moestuin ? Meisje, vanaf volgende lente gaat gij geen groene vingers meer hebben, maar bruine ! Dat gaat werkendag zijn :-) ! Snoeien, onkruid, en het grote probleem van alle moestuinierders : het ongedierte tussen de groentjes uit houden !
    Als ik u was, zou ik vanaf nu al de katten beginnen te trainen.
    Rupsen en slakken : pakken !
    Bij het zien van het eerste bladvlooike en dergelijke : allemaal op een rijtje voor het hakende Anneke gaan zitten en klaaglijk miauwen.
    Een konijn dat ondergronds een aanval beraamt om de wortelkes te komen pikken : gevangen nemen. Kan nog dienen met pruimen. (Ge hebt toch ook een pruimenboom geplant, hoop ik ?)

    Maar voorts : prachtige hof. Geef die nog eens een jaarke, wanneer hij goed ingegroeid is. Zalig om daar met een haakwerkske en een koffieke te zitten (of, in dachshundstyle, een glaasje wijn natuurlijk. Of een amaretto ;-))
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een grappig kattenverhaal.
    Dat wordt genieten in jullie tuin.
    Nog een fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van zo'n mooi aangelegde tuin zal je elk jaar opnieuw heel veel plezier hebben! En ook de poezen, dat kan ik bevestigen! Wij hebben hier meerdere vaste bezoekers en dat vind ik fijn, want zelf poezen houden zit er voor mij niet in wegens allergie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk je kattenverhalen, en wees maar zeker dat je veel hulp zal hebben in je tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaaaaaaaaaaaaaah my eyes go right to the kitty pictures, and I rub their furry heads through my computer screen, lol. I miss my kitty - I'm glad I get to see yours and enjoy their fun days :D What a lovely spot you have to sit and crochet - I have a bench on my front porch that looks out onto our street and at the neighbours' houses - we're very close to 2 public schools so I sit out there and see all the moms and dads and nannies walking by with the kids :) The crossing guard has been at that corner since my own 2 needed a crossing guard ... and they're 25 and 26 now, lol!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt daar echt zalig, deze zomer!!
    Puur genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeg, Anneke,
    het is hier zo stillekes op je blog!
    Zit jij te werken in de nummer 5?

    Of is het examens verbeteren?

    Hier ook van datte maar even geen zin meer.

    BeantwoordenVerwijderen