Pagina's

dinsdag 17 februari 2015

Afgetast

Die is weer afgetast.  Dat zeggen we dan als er weer een tas klaar is.


Zo legde ik begin vorige week de laatste hand aan een tas voor een collega.  Het had wat voeten in de aarde en er werden al eens stokken in de wielen gestoken.


Ik kan werkelijk geen stofje uithalen of Panter neemt het in beslag.

Pruts daarentegen is dan weer wat behulpzamer.  Ze is nog steeds erg geïntrigeerd door de naaimachine. Of is het de draad ?

Over naar de tas in kwestie. Op het eerste zicht is het de alombekende Vinktas.  Collega had
nog graag een rits en daarom combineerde ik de tas met de 'Zo geknipt'-tas (zoals ik er hier eens een maakte).
Zo kwamen we tot een handig en ruim model waar ze heel wat spullen in kwijt kan.  Ook binnenin maakte ik nog een binnenzakje met rits.

By the way, mijn helleborus staat nog steeds in bloei.  Braaf plantje !

Ha, we hebben een bewonderaar !

En nog een !  Nieuwsgierige Tompoes, die deze zomer nog mijn garen kwam stelen !




En nu even poseren.  Brave poes !

In de voorbije maanden werd er eigenlijk nog een en ander afgetast.  Het kwam er echter nog niet van  ze te tonen.  Vooruit dan maar.

We beginnen met een toilettasje voor een jarige vriendin.  Alweer een combimodel.  Hier combineerde ik dit prachtig modelletje van Eva Maria met de open wide zippered pouch van Noodlehead.


Verder nog een Vinktas voor de dochter van een vriendin.

En tot slot knikkerzakjes voor 2 leuke neefjes.




18 opmerkingen:

  1. Amai gij zijt nogal op dreef !! Tot hoe laat 's avonds werkt gij wel niet, meisje ??
    Met de ballekes-garen-dief had ge wel bijna een kat in een zak. Hihi. Ik denk, moest de rits van de tas opengestaan hebben, dat Tom Poes erin gekropen was.
    En Pruts dan... Daar komt nog een keertje dat die meegestikt wordt !
    En het zijn allemaal weer schoon naaisels, amai... En die stofkes !! Waar vindt ge toch altijd zo een mooi stofkes ?! Vooral de eerste tas, met de hertjes op, echt schoon. Daar gaat iemand heel blij mee zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leve het aftassen, het is een schoontje geworden!
    En uw katten jong, die beesten zijn hilarisch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou diegene waar je het voor maakt zijn echt bofkonten,erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige projectjes allemaal. Doet er mij aan denken dat ik uit mijn knikkerzakjes ben. nog eens een voorraad maken. Mooie tas. heb dat stofje ook, maar weet nog niet wat er mee te doen. :-) waar haal jij eigenlijk die mooie noppenfleece? Ben bezig met je schildpadje te maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die noppenfleece haalde ik bij Stoffen Van Leuven in Schellebelle. Ik heb intussen je schildpadjes gezien, heel leuk !

      Verwijderen
  5. Amai er is nogal wat afgetast bij jou!
    Alles mooi! Vooral die stof met dat rendier op, is supermooi!
    Pruts lijkt me gewoon in slaap gevallen te zijn op je naaimachine, de foto waar ze zo poseert met haar belletje is erg geslaagd. Die van ons hebben dat ook ooit gehad, maar toen ik van iemand hoorde dat het gevaarlijk is als ze veel op het veld lopen (doen ze hier) en overal op springen (weipalen en zo) dat ze daarmee ergens kunnen blijven achter haken en vast komen te hangen (brrr, 't idee alleen al, dus ik heb de bandjes en de belletjes allemaal in de lade gelegd)

    A propos, net zag ik in één van die drie prentjes onderaan een kat liggen die me aan Lola deed denken, klik ik dat fotootje open en kom ik bij "beestige namiddag' van vorig jaar begin juli uit; het WAS gewoon Lola! (vreemde gewaarwording, ik had haar niet verwacht op jouw blog!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pruts was vooral geweldig gefascineerd door 'den draad'. Die met dat belletje is Pruts niet hoor, dat is Tompoes van de buren. De onze hebben ook geen belletjes.
      Haha, de verrassing van je leven : Lola op een andere blog ;-) Maak dat mee !

      Verwijderen
  6. Hoe ijverig zeg!Toffe tassen,die Vink tas wil ik ook nog eens maken.Het stofje met de elanden heb ik gebruikt om kussenovertrekken te maken.Het Eva patroontje is echt top om mee te werken,hé!Leuke spullen heb je klaar gemaakt en zo hulp krijgen is ook een meevaller ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel knap werk Wie dit krijgt, zal wel enorm content zijn. Ik zou dat in ieder geval zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi werk geleverd! Ge zijt daar precies wel goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gij zijt ne krak! In tassen maken en ne superkrak in kattenfoto's nemen! Niet te doen...
    Zie maar dat ge niet in hun poten stikt...
    En schoon die stofkes...ook dat nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie creatis dat je hebt 'afgetast' maar met de hulp van al je poezen kan dit niet anders

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon, schoon, schoon. De katten bevestigen dat je van deze maaksels enkel en alleen maar zot van kan zijn. :-)
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen