Pagina's

woensdag 6 februari 2013

Uiltjes

Vorig jaar was ik in mijn 'uilenperiode'.  Ik maakte er verschillende en laat ze graag eens de revue passeren.

Het begon met dit pittig speldenkussenuiltje.  Beschrijving en patroontje vind je hier.  Je kan zelfs een video bekijken waarin ze je van naaldje tot draadje alles uitleggen.


De kat van de buren kwam ook even piepen.  Hij keek ernaar en zag dat het goed was.

Wat later besloot ik eindelijk een héél oud kussentje nieuw leven in te blazen.  Het was een kussen dat Peters oma ooit nog voor hem geborduurd had. Maar het had al heel wat stormen doorstaan en hing echt nog met haken en ogen aan elkaar.  Dus kocht ik wat bordeaux veloursstof, haalde de hele achterkant eraf en de vulling eruit. Ik stak de boel weer netjes in elkaar met de nieuwe achterkant.  Aangezien ik van die veloursstof nog over had, maakte ik er nog een uiltje bij.
Ik volgde de uitleg van deze blog.



Waar ik de inspiratie voor de volgende uiltjes haalde weet ik niet meer.  Hier en daar op blogland en dan zelf wat uittekenen.
Dit uiltje ging naar een vriendin en met dezelfde stofjes werd nog een ritstasje gemaakt : the gathered clutch van noodlehead.



Aangezien die vriendin zo zot was van mijn 'Peteruiltje', maakte ik haar dezelfde, allez, ongeveer toch.



En verder verrezen er nog een reeks uiltjes met een zakje vooraan waar je je GSM, iPodje of ander kleinood in kwijt kan.  Ze gingen allemaal naar communicantjes.





Sindsdien heb ik geen uiltjes meer gemaakt.  Ik vind het leuk om ook eens wat andere beesten uit te proberen.  Katten, giraffen, honden, een vos, een egeltje …  en er staan er nog op mijn lijstje.  Wordt dus vervolgd.  En een uil, tja, dat zien we nog wel !




2 opmerkingen:

  1. Ooh en deze zijn helemaal mijn ding!
    Zeker de laatste tijd sinds ik het zo voor uilen allerhande heb. ;-)
    Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen