Pagina's

zondag 29 september 2013

Sweet sixteen

Op verzoek voor de verjaardag van een 16-jarige meid zag deze tas onlangs het levenslicht.
Het is de wereldberoemde Vinktas, één van de leukste modelletjes om te maken. De uitleg kan je hier vinden.
Om de bodem te verstevigen, deed ik iets wat ik niet meer opnieuw zou doen en zeker niet aanraden. Maar het draaide desondanks nog goed uit.
Ik stikte tegen de toile cirée-bodem een stuk tafelkleedonderleggerrubber (of hoe heet zoiets ?).
Daarna zonder problemen aan de met vlieseline verstevigde voorpanden gestikt.
Waar ik echter geen rekening mee had gehouden was, dat je dan wel extra dikke naden krijgt die je niet plat kan strijken :-(
Dus naaide ik ze met de hand vast (grrrrrr).  Geen goed idee dus en extra werk !  Maar de tas staat wel stevig op haar bodempje !


Binnenin kwam er nog een extra zakje met een rits.

En tot slot een bijhorend ritstasje.



17 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan. Had dat stofje toch ook beter gekocht ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon taske!! En, heu op t eind van oktober mag ik ook eens vieren. Krijgt iedere16-jarige van jou zo een cadeau??? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat stofje ook, maar kdenk niet dat ik daar zo iets moois uit zal krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fleurig-kleurig cadeau. Heel mooi, die tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat noem ik nu eens een goed gelukte tas.
    Wat me vooral opvalt is dat jouw ritsen er zo professioneel inzitten.
    Bij mij is dat altijd het allermoeilijkst (ik had "fijn" werk)

    En met dat mooie stofke er nog eens bovenop,moet die zestienjarige toch wel heel erg gelukkig zijn geweest.
    Wens haar maar een dikke proficiat van mij!

    Fijne zondagavond nog,


    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zie een spelfout hierboven: het moet zijn "ik haat fijn werk".
    zoals het nu hierboven staat, heeft het iets surrealistisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chique tas en ritstasje. Mooie stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tas!! En prachtig stofje natuurlijk. Heb ik ook in de kast liggen.
    Die 16-jarige gaat superblij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HayHay!
    Wat heb je dat supermooi gemaakt!
    Echt een prachtig setje! Wat zal ze er blij mee zijn :-)
    De vinktas staat ook nog op mijn lijstje.
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Olala, mooi kadoo voor een 16-jarige. Als 41-jarige zou ik daar ook heel blij mee zijn :-) Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, chique cadeau'ke! Die tas staat op mijn lijstje, maar of ze even goed gaat uitzien als de jouwe wordt nog af te wachten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! En een super tof stofje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie tas en een prachtig stofje!
    En bedankt voor je bezoekje op mijn blog. Nu ga ik nog wat rondneuzen op jou blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen